زمان جاری : شنبه 16 تیر 1403 - 7:10 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






arya50 آفلاین


مدير انجمن
ارسال‌ها : 146
عضویت: 24 /7 /1391
سن: 40
تشکرها : 2
تشکر شده : 5
پاسخ : 1 RE اعتیادآور بودن چیپس

مسئله اصلی اینجاست که چیپس‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که اعتیاد آور باشند. این محصول به قدری دقیق طراحی شده که سازنده نقطه شکستن آن هنگام گاز زدن را نیز به دقت برنامه ریزی کرده است. نکته بعدی نحوه انتخاب برچسب و نوشته های روی بسته برای این نوع محصولات است که گویی به واقع از میزان نکات منفی آن کم می‌کند.

همه این موارد می‌تواند توضیح دهد که چرا همه ما این همه به چیپس خوردن علاقمندیم. اما بهای خوردن این اسنک چرب، شکر دار و نمکین توسط سلامتی ما پرداخته می‌شود.

مصرف بیش از حد این مواد عامل افزایش خطر چاقی، فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی شود. در کودکان مصرف بیش از حد چیپس موجب می‌شود که آن‌ها در مسیر زندگی با زندگی غیر سالم قدم بگذارند.

بر اساس اظهارات دکتر داریوش مظفریان متخصص قلب و محقق و پژوهشگر غذا، چیپس در چاقی مسری ایالات متحده نقش مهمی بر عهده دارد. همه غذاها با هم برابر نیستند و در مورد برخی حتی میانه روی در خوردن آن‌ها نیز کافی نیست.

وی در تحقیقات خود تمام انواع غذاهای دارای سیب زمینی به ویژه چیپس را عامل چاقی دانسته است.

دکتر مظفریان استادیار پزشکی و همه گیری شناسی دانشکده پزشکی هاروارد اظهار داشت که سطح بالای نشاسته و هیدروکربنات تصفیه شده در بسته های بزرگ و متوسط چیپس‌های امروز می‌تواند سطح گلوکز و انسولین خون ما را تغییر دهد. این عدم تعادل موجب می‌شود که احساس سیری کمتری داشته باشیم و حس گرسنگی ما افزایش یافته و میزان غذای مصرفی در طی روز نیز بیشتر شود.

بر اساس اظهارات دکتر مظفریان که خود یک یا دو بار در ماه چیپس را در مقادیر کوچک مصرف می‌کند، در نتیجه این تغییرات احتمال باز کردن یک بسته چیپس دیگر بیشتر می‌شود.


امضای کاربر :



انسان های نابــيـنــا قابل احترام ترند
چون دیگران را بر اســاس شخصــیت میسنجند ، نه ظاهــــر..!!
یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - 20:40
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | چیپس و خطرات مصرف آن - پاسخ 1 | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS