زمان جاری : جمعه 22 تیر 1403 - 12:42 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 224
نویسنده پیام
arya50 آفلاین

مدير انجمن
ارسال‌ها : 146
عضویت: 24 /7 /1391
سن: 40
تشکرها : 2
تشکر شده : 5
توصیه به مردان: تا جوان هستید بچه دار شوید

دیدن پدران مسن دیگر امری غیرعادی نیست. آمار نشان می‌دهد که در ۱۰ سال گذشته نزدیک به دو سوم نوزادان در خانواده‌هایی متولد شده‌اند که میانگین سن پدر آنها ۳۰ و یا بالاتر بوده است.

آیا مردان برای پیدا کردن جفتی مناسب نیاز به زمان بیشتری دارند یا مسائل اقتصادی باعث شده که آنها بیشتر به فکر شغل و کارشان باشند تا بچه دارشدن؟

دیوید کیسترتون، مدیر پروژه وظایف والدین و جامعه در مرکز خانواده در بریتانیا می‌گوید دلایل متفاوتی وجود دارد که چرا مردان ترجیح می‌دهند دیرتر بچه دار شوند.

آقای کیسرتون می‌افزاید: "مسائل اقتصادی باعث می‌شود که مردان، بچه دار شدن را به تاخیر بیندازند. آنها ترجیح می‌دهند زمانی که جوان هستند بر شغل وکارشان تمرکز کنند."

اما او در عین حال با اشاره به پدیده طلاق و افزایش شمار ازدواج های دوم در بین مردان می‌گوید گاه این ازدواج‌ها با زنان جوان صورت می‌گیرد که این به معنای آن است که باید انتظار داشت بچه دار شدن این مردان در سنین بالا اتفاق بیفتد.

آقای کیسرتون همچنین می‌گوید ناگفته نماند که با توجه به بالا رفتن امید به زندگی در میان مردان و زنان، هر دوی آنها احساس می کنند که برای پدر و مادر شدن در سنین بالاتر از انرژی لازم برخوردار هستند.

الیزابت داف، مشاور ارشد در موسسه خیریه ان سی تی معتقد است که در حال حاضر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند بچه دار شدن را تا زمانی که بتوانند از پس مشکلات برآیند، به تعویق بیندازند.

به گفته خانم داف، چنین طرز تفکری شاید به این دلیل باشد که والدین در تلاشند تا بهترین شرایط را برای ورود فرزندشان به ویژه از نظر مالی فراهم کنند.

آمار منتشر شده توسط دفتر آمار ملی در بریتانیا در سال ۲۰۱۲ میلادی نشان می‌دهد که ۲۹ درصد پدران میانگین سنی بین ۳۰ تا ۳۴ سال، ۲۱ درصد بین ۳۵ تا ۳۹ سال، ۱۰ درصد بین ۴۰ تا ۴۴ سال و تنها ۴.۶ درصد ۴۵ ساله و یا بالاتر بودند.

البته براساس این آمار، هنوز هم پدر شدن در دهه ۵۰ یا ۶۰ سال امر چندان متداولی نیست.

در حالی که توانایی زنان برای باروری بتدریج با بالارفتن سن کاهش می‌یابد، اما مردان تا زمانی که از توانایی جنسی برخوردار باشند دارای قدرت باروری هستند.

دکتر جاکوب کالاف، مشاوردر بیمارستان گای در بریتانیا می‌گوید: "این تحقیق نشان می‌دهد در فرزندان پدران بالای ۴۵ سال احتمال ابتلا به بیماری های مثل اوتیسم و اسکیزوفرنی بیشتر خواهد بود ضمن این که این قبیل کودکان اندکی از بهره هوشی کمتری برخوردار هستند."

دکتر کالاف در عین حال خاطر نشان می‌کند که درصد بروز چنین خطراتی اندک بوده ضمن آنکه عوامل محیطی را هم نباید در این مورد نادیده گرفت.

تحقیقات علمی نشان می‌دهد که مردان در حدود ۴۰ سالگی از قدرت باروری کمتری برخوردار می‌شوند.

دکتر آلن پیسی، استاد دانشگاه شفیلد در بریتانیا می‌گوید متخصصان هنوز بدرستی علت این موضوع را نمی‌دانند.

آقای پیسی می‌افزاید: "ما تغییری در کیفیت هورمون‌ها نمی‌بینیم، بنابر این تصور می‌کنیم شاید در سنین بالا تغییری در dna مرد صورت می‌گیرد و یا در چنین سنینی او از روابط جنسی کمتری برخوردار است."

به گفته این استاد دانشگاه بهتر است تا جوان هستید بچه دار شوید و تا ۵۰ سالگی در انتظار پدر شدن نمانید.

دیوید کیسترتون، مدیر پروژه وظایف والدین و جامعه در مرکز خانواده در بریتانیا هم معتقداست که والدین جوان احساس نزدیکتری با فرزندانشان دارند.

__________________


امضای کاربر :



انسان های نابــيـنــا قابل احترام ترند
چون دیگران را بر اســاس شخصــیت میسنجند ، نه ظاهــــر..!!
سه شنبه 10 بهمن 1391 - 12:01
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :


تماس با ما | توصیه به مردان: تا جوان هستید بچه دار شوید | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS