زمان جاری : شنبه 16 تیر 1403 - 6:20 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 156
نویسنده پیام
arya50 آفلاین

مدير انجمن
ارسال‌ها : 146
عضویت: 24 /7 /1391
سن: 40
تشکرها : 2
تشکر شده : 5
وعده جدید؛ واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان بهمن ۹۱

مهدی رستم پور

معاون سازمان خصوصی سازی از برطرف شدن موانع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و پذیرش آنها تا پایان بهمن ۱۳۹۱ در فرابورس خبر داده است.

بیست درصد از سهام این دو باشگاه نزد دولت باقی مانده و ۸۰ درصد آن واگذار خواهد شد. بنا بر اعلام سازمان خصوصی سازی، اقدامات واگذاری و قیمت‌گذاری نیز در سال گذشته آغاز شده است.

ابوالقاسم شمس به خبرگزاری ایسنا گفته است که سال گذشته قرار بود فقط برند و امتیاز ورزشی این دو باشگاه واگذار شده و دارایی و بدهی شان به دلیل ساختار مالی نامناسب به وزارت ورزش انتقال یابد. بر این اساس تنها حق امتیاز و برند باشگاه قیمت‌گذاری شد اما به تصویب هیات واگذاری نرسید.

با تبدیل ساختار ورزش کشور از تربیت بدنی به وزارتخانه، طرح واگذاری دو ورزشگاه به باشگاه های استقلال و پرسپولیس در هیات وزیران مطرح شد و با موافقت تمام اعضا و رییس جمهوری، مقرر شد دو مجموعه ورزشی به این دو باشگاه واگذار شود.

به این ترتیب مجموعه ورزشی درفشی فر در غرب تهران به باشگاه پرسپولیس و مجموعه ورزشی مرغوبکار در جنوب تهران به باشگاه استقلال واگذار شد تا این دو باشگاه با استفاده از ظرفیت قانون بودجه و امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، سرمایه خود را بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان افزایش دهند تا مشمول پذیرش در فرابورس شوند.

به گفته شمس، با واگذاری این دو مجموعه ورزشی به استقلال و پرسپولیس ابتدا باید فرایند رسمی افزایش سرمایه این دو باشگاه انجام شود تا جمع حقوق صاحبان سهام آنها از منفی به مثبت تبدیل شود، سپس اقدامات کارشناسی برای قیمت گذاری انجام بگیرد تا این دو شرکت بتوانند در فرابورس پذیرفته شوند.

از مهرعلیزاده تا محمد عباسی

طرح واگذاری دو تیم پرطرفدار پایتخت به مردم به صورت جدی در دوره دوم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی مطرح شد. محسن مهرعلیزاده رییس وقت سازمان تربیت بدنی معتقد بود وقتی باشگاهداری را به شکل حرفه ای دنبال می کنیم باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم که در تمام دنیا رواج دارد.

او در مصاحبه ای که در روزنامه «ایران ورزشی» منتشر شد گفت: «فرقی ندارد تیم ها سهامی عام باشند یا خاص اما باید به صورت خصوصی و مستقل از دولت اداره شوند تا با دیدگاه اقتصادی به سمت درآمدزایی حرکت کنند.»

با این حال اما در دوران ریاست جمهوری خاتمی، به رغم اصرار مهرعلیزاده در روزهای پایانی مسئولیت خود چنین اتفاقی رخ نداد. با روی کار آمدن محمود احمدی نژاد، دستور واگذاری پرسپولیس و استقلال به محمد علی آبادی رییس جدید سازمان تربیت بدنی ابلاغ شد. موضوعی که در مقاطع مختلف دوران مدیریت علی آبادی بارها تکرار گردید اما در عمل، اتفاقی رخ نداد.

سپس علی سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی شد و در برنامه زنده تلویزیونی ورزش و مردم درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس، با توضیحات فراوان و شرح مقدمات، به بینندگان برنامه مژده داد و گفت: «قطعاً در سال ۹۰ با همکاری سازمان خصوصی‌سازی این اتفاق خواهد افتاد.»

گرچه در سال ۱۳۹۰ نیز این اتفاق رخ نداد. مدیریت، سازماندهی و هدایت تمام امور تیم های پرسپولیس و استقلال را دولت بر عهده دارد. حالا از سال ۱۳۹۱ نیز دو ماه باقی مانده. وعده واگذاری، امسال به بهمن ماه موکول شده.

این هم مشخص نیست که آیا مقصود از حضور در فرابورس، فقط به معنای گرفتن پول هواداران است یا شامل سهیم کردن آن ها در تصمیم سازی ها نیز خواهد شد؟

همچین این پرسش نیز همواره مطرح است که آیا تکرار خبر واگذاری پرسپولیس و استقلال به مردم در آستانه انتخابات ۸۸ و حالا ۹۲، ارتباطی به انتخابات ریاست جمهوری دارد؟

محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس در این باره به ایسنا می گوید: «رییس جمهور از سال گذشته دستور داد که سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شود و ما بر این اساس جلسات مستمری با وزارت ورزش، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی داشتیم تا موانع قانونی برطرف شود.»

رویانیان می گوید منصفانه نیست که با توجه به تاکید رییس جمهوری در سال گذشته، حجم کارهای انجام شده و پیگیری‌های مستمر، بخواهیم این موضوع را به انتخابات ریاست جمهوری ربط داده یا مانور تبلیغاتی تلقی کنیم.


امضای کاربر :



انسان های نابــيـنــا قابل احترام ترند
چون دیگران را بر اســاس شخصــیت میسنجند ، نه ظاهــــر..!!
دوشنبه 25 دی 1391 - 11:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :


تماس با ما | وعده جدید؛ واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان بهمن ۹۱ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS